راه های تمیز کردن کاغذ دیواری

    1571 بازدید
مواد و مصالح:

در صورتی که در پوشش سقف و یا دیوارهای خانه خود از کاغذ دیواری استفاده نموده اید نیازمند شستشو و یا تعویض آن خواهید بود. بسته به نوع جنس لایه های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در اجرای کاغذ دیواری روش های متفاوتی برای شست و شوی آن پیشنهاد می شود که توجه به آنها می تواند عمر کاغذ دیواری را افزایش داده و هزینه تعویض و نیاز به خرید مجدد کاغذ دیواری را رفع کنید .

راه های تمیز کردن کاغذ دیواری

در ابتدا فارغ از نوع کاغذدیواری و مواد به کار رفته در آن باید به نکات ذیل توجه نمود:

▪ استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم برای شست وشو.
▪ قبل از شست وشو، گرد وغبار روی کاغذ دیواری را پاک کنید.
▪ کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید.
▪ هرگز از مواد شوینده با ترکیبات قوی مانند سفیدکننده استفاده نکنید.
▪ آبکشی باید با استفاده از اسفنج تمیز، نرم و خشک انجام شود.
▪ با استفاده از یک دستمال کتان تمیز و خشک، کاغذها را خشک کنید.
▪ تمیز کردن اسفنج های غیرقابل شست و شو، باید با استفاده از یک دستمال با اسفنج خشک یا گوش پاک کن صورت گیرد.
▪ کاغذ دیواری های ضد آب یا مقاوم در مقابل لکه مانند کاغذدیواری های اکریلیک یا ونیلی را با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم بشوئید و هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید.

در ابتدا فارغ از نوع کاغذدیواری و مواد به کار رفته در آن باید به  نکات ذیل توجه نمود:

پاک کردن لکه ها از روی کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو

معمولا لکه های این نوع از کاغذ های دیواری را نمی توان بطور کامل از بین برد اما توصیه می شود با استفاده از یک گوش پاک کن تاحد امکان ذرات مواد قرار گرفته بر روی کاغذ را از روی آن برداشته و سپس توسط یک دستمال تمیز و خشک لکه را تا حد امکان پاک نمایید . این کار را تا جایی ادامه دهید که با هر بار تعویض دستمال و لکه گیری شاهد کاهش اثر لکه باشید .

پاک کردن لکه ها از روی کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو

شست و شوی کاغذ دیواری های قابل شست و شو

کاغذ دیواری های اکریلیک یا کاغذ های دارای لایه ونیل که به عنوان کاغذ دیواری های قابل شست و شو به فروش می رسند را می توان با استفاده از اسفنج آغشته به محلول آب گرم و صابون تمیز نمود برای این منظور ابتدا توسط یک دستمال خشک گرد و غبار روی کاغذ را پاک نمایید . سپس طبق روش گفته شده به کمک آب گرم لکه های کاغذ دیواری را پاک کنید این عمل را هر نوبت در قسمت کوچکی از رول کاغذ و تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده موجب بلند شدن کاغذ از روی دیوار نشود (این موضوع در محل قرارگیری رول های کاغذ دیواری در کنارهم اهمیت بیشتری خواهد داشت چرا که در این نقاط احتمال نفوذ آب به پشت کاغذ افزایش می یابد) . در نهایت پس از آبکشی با استفاده از یک دستمال خشک کتان یا توسط حوله تمیز سطح کاغذ را خشک نمایید .

شست و شوی کاغذ دیواری های قابل شست و شو

نکات:

1-لکه‏ های چرب را باید فورا از روی کاغذ دیواری برداشت. با مخلوط کردن گِل سفید، گچ خیاطی یا دیگر پودرهای جذب کننده با مایع پاک کننده، خمیری بسازید. آن را ابتدا روی رنگ دیوار امتحان نمایید. سپس روی لکه به کار برید و بگذارید تا کاملاً خشک شود. آنگاه آن را برس بزنید.
2-برای زدودن لکه‏های مداد رنگی، آنها را به نرمی با یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده تمیز کنید. ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار نمایید.
3-جوهر پاشیده شده به کاغذ دیواری را فورا با گِل سفید یا گچ خیاطی جذب کنید. مراقب باشید آن را روی دیوار پخش نکنید. جذب کننده را فورا پس از آنکه جوهر را جذب نمود، برس بزنید.
-ممکن است برای یک لکه سنگین نیاز به دو یا سه بار تکرار چنین کاری باشد.

نکات:

گردآوری: تحریریه کمددیواری
تگ ها: کاغذدیواری-کاغذ دیواری-دیوار پوش-تمیز کردن کاغذ دیواری-تمیز کردن دیوار خانه-تمیز کردن مداد نگی از کاغذ دیواری-تمیز کردن لکه ی جوهر از کاغذ دیواری-پاک کردن لکه های روی کاغذ دیواری-شست و شوی کاغذ دیواری قابل شست وشو-تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شست و شو-روش های شست و شوی کاغذ دیواری




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟