تغییر دکوراسیون خانه ، بدون هزینه

    2082 بازدید
بازسازی: فضاهای داخلی

شاید برای بعضی از شما اتفاق افتاده باشد که در فضای خانه‌ای قرار گرفته باشید که دکوراسیون آن از لحاظ اصول فنی و زیبایی چیزی کم نداشته باشد، اما حس و حال خوشایندی نیز که انتظار داشته‌اید در شما ایجاد نشده باشد. در این مواقع احساس می‌کنید جای چیزی، خالی است. در واقع هر اندازه که وقت بگذارید، هزینه کنید و یک دکوراسیون کامل و اصولی برای خانه خود تدارک ببینید، باز هم ریزه کاری‌ها و اقدامات ظریفی وجود دارد که انجام آن‌ها به دکوراسیون خانه جان می‌بخشد.

تغییر دکوراسیون خانه ، بدون هزینه

چگونه می‌توان به دکوراسیون یک خانه جان بخشید و حس زیبا و دلپذیر عشق و امید را در آن جاری کرد؟
جذابیت نکاتی که ذکر خواهد شد در این است که در عین سهولت و سادگی، تاثیری بسیار پر رنگ و محسوس بر فضای خانه و روح و روان ما می‌گذارد.



چیدن متفاوت میز پذیرایی:

میز پذیرایی را زیبا بچینید و به نوع چینش عناصری که روی آن قرار می‌دهید، توجه کنید و بها دهید. چند جلد کتاب یا مجله کنار یک سبد حصیری زیبا که درون آن تعدادی شمع و یک گلدان پر از گل‌های تازه و شاداب وجود دارد در کنار هم چیدمانی شیک و چشمگیر برای میز پذیرایی شما به ارمغان می‌آورد.

چیدن متفاوت میز پذیرایی:

رنگ آمیزی جزئی:

یک رنگ آمیزی نه چندان حرفه‌ای و جزئی همه چیز را تغییر می‌دهد. اگر آینه‌ای با قابی زیبا اما قدیمی دارید، آن را با رنگی متمایز و جدید رنگ آمیزی کنید. با این کار ساده، آینه را به عنصری جذاب و خیره کننده تبدیل می‌کنید و به دکوراسیون خود روحی تازه می‌بخشید.

رنگ آمیزی جزئی:

استفاده از شیک‌ترین‌ها:

بی‌بهانه از بهترین‌ها و زیبا‌ترین وسایل خانه‌تان استفاده کنید. برای استفاده از فنجانی زیبا و دوست داشتنی، منتظر یک مناسبت یا مهمانی رسمی نباشید. از ظروف خاص و قشنگی که دارید گاهی فقط برای دل خودتان استفاده کنید و بدانید که همین نکته هم در جذاب شدن دکوراسیون خانه‌تان برای شما تاثیرگذار است. به یاد داشته باشید هیچ چیز مهم‌تر از خودتان و احساسی که دارید، نیست.

استفاده از شیک‌ترین‌ها:

حذف وسایل اضافی:

بی‌تعارف برخی از عناصر را کنار بگذارید. دکوراسیونی شلوغ و متراکم، هرگز نمی‌تواند زیبا و جذاب باشد. به دکوراسیونتان با دقت بیشتری نگاه کنید تا وسایل و عناصری را که مدت‌ها است از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و احتمالا از این پس هم به کارتان نمی‌آید و به نظرتان زیبا نیستند، بدون معطلی از محیط خارج کنید و چیدمان خانه را بدون هیچ عنصر اضافه‌ای از نو طراحی کنید.

حذف وسایل اضافی:

جابه جا کردن:

میز و صندلی غذاخوری را از گوشه‌ای به گوشه دیگر اتاق ببرید، مبل‌ها را حرکت دهید و جا به جا کنید و جای میزهای عسلی و آباژور‌ها را تغییر دهید. توجه داشته باشید که یک جابه جایی ساده، بدون صرف هزینه، روح تازه‌ای به دکوراسیون خانه شما می‌دهد و تا مدتی به شما احساس تازگی و نشاط می‌بخشد.

جابه جا کردن:

ابتکار در چینش کتاب:

در چینش کتاب‌ها در کتابخانه ابتکار به خرج دهید. این کار می‌تواند سرگرم کننده هم باشد. کتاب‌‌هایتان را براساس رنگ جلدشان به دسته‌های منظم و زیبا تقسیم کنید. هر دسته را در قسمتی از کتابخانه نه به صورت عمودی و کنار هم ایستاده، بلکه به صورت افقی روی هم بچینید. همین تغییر ساده در چیدمان کتاب‌ها در تغییر احساس شما از دکوراسیون خانه‌تان تاثیر گذار است.

ابتکار در چینش کتاب:

بهره گیری از جادوی گل و گیاه:

از دکوراسیونی که از گل و گیاهان تازه و با طراوت بی‌بهره باشد، به سختی می‌توان انتظار القای احساسی لطیف داشت. اگر نمی‌توانید مدام از گل فروشی‌ها گل بخرید، یک شاخه کوچک پر از برگ‌های سبز بچینید و درون گلدانی در دکوراسیون خانه‌تان بگذارید. شما با همین کار ساده، حس طراوت و شادابی را به فضای خانه‌تان القا کرده‌اید.

بهره گیری از جادوی گل و گیاه:

روشن کردن شمع:

شمع‌ها زمانی که روشن هستند، چنان احساس لطیف و شاعرانه‌ای در فضا پدید می‌آورند که حتی تصورش را هم نمی‌توان کرد. هر زمان که به حس و حالی لطیف و سرشار از آرامش نیاز پیدا کردید، در محیط خانه‌تان چند شمع روشن کنید.

روشن کردن شمع:

تغییر جای فرش‌ها:

چه اشکالی دارد که از این به بعد از فرش یا قالیچه اتاق غذاخوری در آشپزخانه و از قالیچه اتاق نشیمن در اتاق خواب استفاده کنید. بد نیست بدانید که اگر قالیچه مکان‌های مختلف را با هم جابه جا کنید با نتیجه جالب و خوشایندی مواجه خواهید شد و تا مدت‌ها تفاوت را حس خواهید کرد.

تغییر جای فرش‌ها:

استفاده از عکس‌های نوستالژیک:

دکوراسیون خانه‌تان را از عکس‌ها بی‌بهره نسازید. زمانی که عکس‌های سیاه و سفید و نوستالژیک که لبریز از احساسی شاد هستند در دکوراسیون خانه‌ای دیده می‌شود ناخودآگاه لبخندی بر لب‌ها نقش می‌بندد. چند عکس خاطره انگیز از خود و عزیزانتان را که در روزهایی به یادماندنی گرفته‌اید، انتخاب کنید و آن‌ها را در قاب‌هایی سفید و ساده کنار هم و روی دیوار تزیین کنید.

استفاده از عکس‌های نوستالژیک:

منبع: خراسان




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟