کابینت ممبران ، ترکیبی از هنر و خلاقیت در آشپزخانه

    19561 بازدید
فضاهای داخلی: آشپزخانه

کابینت ها به خاطر اهمیت ویژه ای که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارند با تنوع بسیار زیاد در طراحی، همیشه طرفداران بسیاری را جذب خود می نمایند. در این مطلب قصد داریم شما را با چند طراحی زیبا از کابینت های مدرن آشنا سازیم.

کابینت ممبران ، ترکیبی از هنر و خلاقیت در آشپزخانه

انواع کابینت

جالب است بدانید با وجود تنوع بسیار زیاد در فرهنگ های کشورهای مختلف سراسر دنیا، استفاده از کابینتها با طراحی مشترک در سراسر دنیا رواج بسیاری دارد و این طراحی مشترک منجر به پیشرفت روز افزون و تنوع بسیار زیاد در طراحی کابینت گشته است.از جمله ویژگی های یک کابینت خوب و مناسب برای آشپزخانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1-جادار بودن به گونه ای که تمام لوازم ضروری و غیر ضروری از جمله ظروف آشپزی را در خود جای دهد
2-استفاده از صفحه مناسب ضد آب و ضد زنگ (مانند روکش‌های اچ پی ال و یا محصولات پلی ‌وود)
3- سینک مناسب و قفسه ای برای ظرف های شسته شده

انواع کابینت

مدل های کابینت شیک و مدرن برای آشپزخانه ایرانی:

تقریبا تمام مدل های کابینت طراحی شده در سراسر دنیا در آشپز خانه های ایرانی یافت می شود اما برخی از این مدل ها در ایران دارای محبوبیت و استفاده بیشتری هستند از جمله مدل های محبوب در ایران می توان به کابینت های ام دی اف اشاره نمود که با تنوع بسیار زیادی در ایران مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از کابینت ها با رنگ های شاد و متنوع نیز در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی محبوبیت ویژه ای دارند.

مدل های کابینت شیک و مدرن برای آشپزخانه ایرانی:

کابینت با درب ممبران و روکش کورین

آخرین تکنولوژی طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ممبران است. این نوع کابینت از جنس MDF با روکش PVC میباشد .اين تركيب در برابر رطوبت هوا مقاوم است و آسيب نمي‌بيند و به همين علت كاربرد آن در محيط آشپزخانه كه هنگام آشپزي رطوبتش بالا مي‌رود، منطقي و مناسب به نظر مي‌رسد. علاوه بر ساخت كابينت، از اين تركيب در ساخت مبلمان، ميز و صندلي، دكور و كف‌سازي اتاق‌ها نيز استفاده مي‌شود. ام‌دي‌اف (MDF) در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم و عايقي مناسب در برابر صدا است. هرچند در ساخت ام‌دي‌اف (MDF) از برخي مواد شيميايي استفاده مي‏ شود كه مانند فرمالدئيد ممكن است مقداري آلودگي هوا به همراه داشته باشد اما چون در ساخت آن از ضايعات دورريختني چوب استفاده مي‌شود، به جلوگيري از قطع درختان و همچنين به پاكيزگي محيط زيست نيز كمك زيادي مي‌كند. در اغلب كشورها، ساخت ام‌دي‌اف (MDF) به اين خاطر كه نوعي بازيافت مواد دور ريختني را به دنبال دارد طرفداران زيادي دارد و مردم و دوستداران محيط زيست از اين صنعت حمايت مي‏كنند.
دستگاه های پرس وکیوم یا پرس ممبران (روکش pvc روی mdf) را در بازار ایران با نام های متعددی می شناسند که برخی از این نامها عبارتند از: دستگاه پرس ممبران، دستگاه روکش پی وی سی (PVC)، دستگاه روکش زنی MDF و... از این دستگاه برای روکش کردن انواع قطعات MDF با روکش PVC استفاده می شود.
کاربردهای دستگاه پرس وکیوم یا پرس ممبران عبارتند از:
- روکش کردن دربها و بدنه کابینت پس از تراش توسط دستگاه CNC
- روکش کردن انواع قطعات ساخته شده از MDF پس از برش با دستگاه CNC (مانند قطعات تشکیل دهنده یک میز کامپیوتر، یک ست تختخواب، یک کمد ساخته شده از ام دی اف و غیره)
- روکش کردن دربهای از جنس ام دی اف، پس از ساخت درب از ام دی اف خام
- روکش کردن قطعات خام MDF
- روکش کردن هر نوع محصول ساخته شده از MDF روش کار دستگاههای پرس وکیوم یا روکش PVC،

کابینت با درب ممبران و روکش کورین

مزایای کابینت ممبران

-زیبایی بیشتر با روکش پکپارچه
-رفع معایب روکش ملامینه و وینیل در MDF های معمولی
(مهندسين چوب، براي پوشاندن سطح ام‌دي‌اف (MDF) از لايه‌هايي زيبا كه عمدتاً از جنس وينيل هستند، استفاده مي‌كنند که دارای مضراتی میباشد.اين تركيبات نيز با بخار شدن مي‌توانند موجبات آلودگي هواي خانه را فراهم كنند و اختلالات تنفسي خفيفي را در افراد و به‌خصوص كودكان و سالمندان به وجود آورند که این مشکل در روکش ممبران تا حد زیادی برطرف شده است)
- عدم نفوذ آب و رطوبت

مزایای کابینت ممبران

گردآوری : تحریریه کمددیواری




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟