نقش رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

    2064 بازدید
طراحی دکوراسیون: رنگ

آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است. این رنگ احساس آرامش را به ذهن می‌آورد و معمولاً نشانگر صلح، امنیت و نظم است. برخی بر این باورند که رنگ آبی، می‌تواند احساس غم، درون‌گرایی یا گوشه‌گیری را در بعضی افراد به وجود آورد.رنگ آبی معمولاً برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق‌های با این رنگ کارآیی بیشتری دارند.

نقش رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

با وجودی که رنگ آبی از محبوبترین رنگ‌هاست امّا یکی از رنگ‌هایی است که کمترین اشتها را برمی‌انگیزد. در برخی از برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌شود که غذای خود را در بشقاب‌های آبی بکشید. رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی درخوراکی‌ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولاً به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمّی بودن آن در نظر گرفته می‌شود. در ضمن استفاده از رنگ آبی می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن شود.



آشنایی با استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون منزل

آبی در ترکیب با زرد، رنگ باز و گیرایی است و ساحلی ایده‌آل را تداعی می‌کند و در ترکیب با رنگ‌های صورتی کم‌رنگ، سبز نعنایی و با آبی کم‌رنگ‌تر، آرامش ‌کامل و محیطی بی‌سروصدا را برای کودکان فراهم می‌کند. این رنگ مناسب قسمت‌های پذیرش است و محیطی رسمی، محافظه‌کارانه و متعادل ایجاد می‌کند. بیشترین استفاده از آبی زمانی است که به تنهایی به صورت طیف‌ها و سایه‌های مختلف محیطی زیبا، آرام، ایده‌آل و آسمانی را ایجاد ‌کند که مناسب اتاق‌خواب و سرویس‌های بهداشتی است.

آشنایی با استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون منزل

آبی سرد، آرام‌کننده، شفابخش، صلح آمیز، رسمی، ضد قرمز و نشانه ذکاوت است. رنگ آبی ایجاد آرامش و اعتبار می‌کند. طیف آبی موجب کاهش فشار خون، کاهش میزان تنفس، حفظ تعادل، ایجاد محیطی بی‌سروصدا، انصاف و عدالت می‌شود، وفاداری، حس محافظه‌کارانه و مسئولیت را افزایش می‌دهد.
همچنین باید دانست که رنگ آبی باعث احساس رفاه، تازگی، ظرافت، قطعیت، تحت نفوذ در آوردن می‌شود و تداعی‌کننده آب و آسمان است.



منبع : modeonline
تگ ها: طراحی دکوراسیون آبی-طراحی و رنگ آبی-دکوراسیون داخلی آبی-معماری داخلی آبی-دکوراسیون آبی خانه -طراحی داخلی آبی-رنگ آمیزی آبی-طراحی کابینت آبی -بازسازی نهارخوری آبی-بازسازی خانه-مبلمان چند منظوره آبی




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟